adundas hjælper medier og udgivere med at skabe forretningsmæssig bæredygtighed igennem styrket annoncesalg, mere læsning og flere læsere!
Et kardinalpunkt har altid været at undgå at overinvestere i teknologi. Mediebranchens mangeårige annoncenedtur har haft teknologiske eksperimenter som sin faste følgesvend. Eller nye, digitale versioner af bladet.
Men den klassiske ligning om ny teknologi hedder som bekendt
OO + NT = EOO
idet ligningen udtrykker, at Old Organisation + New Technology = Expensive Old Organisation.
Dér, har alt for mange, været alt for længe, med alt for få resultater…
adundas løsninger tager istedet et mangeårigt afsæt i rådgivning af specialmedier, fagblade og tidsskrifter med gennemprøvede løsninger
Mediers annonce- og indtægtsmuligheder
I sidste ende handler det om at skabe økonomi til at kunne producere godt indhold.
adundas tager bl.a. afsæt i FIPPs årlige Innovation In Media report, der gennemgår kommercielle vilkår og muligheder for medier.
adundas kan rådgive dig om
-
- annoncesalg udlicitering herunder valg af annoncebureau
- tilrettelæggelse og udvikling af kommercielle annonceprodukter
- udvikling af forretning baseret på betalt indhold
- partner content som forretningsmodel
- rådgivning om optimering af annoncer
- abonnent-, læser- og medlemshvervning
- research og mediedokumentation
Medier teknologiske vilkår og publiceringsstrategi
Virkeligheden idag er, at alle medier er tværmediale og favner en stribe udgivelsesplatforme, der hver skal driftes og jongleres på een gang.
Prints død er længe forudsagt, men læsningsmæssigt er papirformatet ikke presset. Tværtimod er print en tiltrængt oase af fordybelse i et inferno af digitalt støj. Forretningsmæssigt er print dog under massivt pres, hvilket dermed gælder alle kommercielt udgivne titler, til forskel fra medlems- og brancheblade.
Online læsning er den indlysende mulighed for at skabe bedre læsemæssige og SEO mæssige vilkår. Nøglen er – nøgleord. Optagging af alt indhold, så det krydsbefrugter aktuelt indhold med genbrugsartikler og arkivguld. Det er en simpel diciplin der blot kræver – diciplin.
adundas hjælper dig med at vælge teknologi til publicering online herunder optimering af online læsning
-
- web
- nyhedsbrev
- databaser
- printmagasiner
- oprettet et “test-center” for e-magasiner, bladre-pdfs, online udgaver & bladarkiver
- optimering af online læsning med aktive valg og krotlægning af tags og nøgleords arkitektur
Kommerciel udvikling af medier
I gamle dage skulle læserne betale for indholdet. Og så opdagede man jo, at værdien af adgangen til læsernes eyeballs også kunne prissættes i form af annoncer.
I dag er begge disse to hovedkilder under pres og læringen er reelt, at der er brug for mange, mindre indtægtstrømme med hovedvægt lagt på læseren. Som tommelfingerregel, for den ene udgivers opskrift passer sjældent den næste – det er en båd, man selv skal bygge og ofte mens man sejler…
adundas har udviklet projekter for udgivere med kortlægning af såvel kommercielle muligheder som initiativer til at skabe nye læsere, faste brugere og i sidste ende betalende abonnenter.
adundas arbejder altid målrettet med udgangspunkt i brugerne sat overfor mediets målsætninger, redaktionelle udgangspunkt og ønske til rækkevide. I særlig grad vægtes sammenhænge til dagsaktualitet og -vinkling højt prioriteret, ligesom genbrug i sin smukkeste form som “old news” skaber værdi.
adundas anbefaler derfor mange clickbaits og lægger mere arbejde i substantielt indhold og vægt.