adundas udvikler medier | teknologi | content | identitet | kommunikation Netværksbureau

Cross fit skilt - og valgfrit tema til adundas løsninger

adundas udvikler medier & content marketing indenfor tre hovedfelter

medier og teknologi: digitale udgivelser & publicering

  • web
  • nyhedsbrev
  • databaser
  • e-magasiner & bladarkiver
  • rekruttering & abonnentudvikling
  • annonceoptimering og kommerciel udvikling

 

indhold: online & offline content

  • magasinudvikling og kundeudgivelser
  • drift og udvikling af social media content, FaceBook, Instagram, YouTube og LinkedIn
  • content marketing, sponseret indhold, blogs, native advertising
  • sociale medier, indlæg, drift, publiceringsstrategi

 

kommunikation:  markedsføring og identitet, herunder

 

Det korte overblik, digitale tjenester…
adundas
fokuserer på kendte platforme og gennemprøvede tjenester. Det vil derfor være almindeligt udbredte løsninger, vi anbefaler og implementerer. Løsninger, der dermed vil kunne overtages, videreføres eller videreudvikles af jer selv eller andre…

webløsninger
vi foretrækker og foreslår ofte WordPress
…og husker naturligvis, at ethvert site i dag skal være mobilvenligt/responsivt samt køre https protokol…også af hensyn til Google

nyhedsbreve
vi foretrækker og foreslår ofte MailChimp (ofte bygget sammen med WordPress i integrerede løsninger)

online udgivelse
mange muligheder, men Flowpaper, Issuu, Visiolink og Yumpu vil være gode steder at starte

e-handel
vi foretrækker og foreslår ofte WooCommerce eller Presta shop

e-betaling
vi foreslår ofte Stripe, Epay og Quickpay 

øvrige tjenester og services
google tilbyder en række nyttige, gratis tjenester, vi ofte installerer til specifikke formål…Analyser med Google Formuar, bannerreklamer med DoubleClick, bannere med WebDesigner – og naturligvis måling med Analytics

 

Kommerciel udvikling af medier
I gamle dage skulle læserne betale for indholdet. Og så opdagede man jo, at værdien af adgangen til læsernes eyeballs også kunne prissættes.

I dag er begge hovedkilder under pres og læringen er reelt, at der er brug for mange, parallelle indtægtstrømme med hovedvægt lagt på læseren. Som tommelfingerregel, for den ene udgivers opskrift passer sjældent den næste.

adundas har udviklet projekter for udgivere med kortlægning af såvel den kommercielle platform som initiativer til at skabe nye læsere, faste brugere og i sidste ende betalende abonnenter.

 

Introduktion til logo, identitet og branding
adundas tillægger den visuelle identitet stor betydning. En kerneydelse er derfor rådgivning og udvikling af identitet – logo, brand og karaktertræk i farve og fremtoning.

Branding og identitet er afgørende for al kommunikation, herunder helt lavpraktisk ved udvikling at dit web site, hvor brugernes oplevelser baseres på de visuelle komponenter og de funktionalle aspekter…er indtrykket positivt og finder jeg, let og overskueligt, hvad jeg søger?

Navigation, identitet og design er tæt knyttede til hinanden i bruger oplevelsen.

 

Social Media kommunikation…
Der er af mange årsager indlysende at producere indhold til sociale medier. Omend der bestemt er argumenter for at lade være.
Grundlæggende er afhængigheden ensidig, som når man bygger hus på en anden mands grund….set i forhold til at bygge i eget navn.

Og loyaliteten fra grundejeren diskutabel

Ligeledes kan det udfordres hvad succeskriterierne reelt er overfor bruger engagement og call to action.

adundas arbejder altid målrettet med udgangspunkt i brugerne sat overfor et medies målsætninger, redaktionelle udgangspunkt og ønske til rækkevide. I særlig grad sammenhænge til dagsaktualitet og -vinkling højt prioriteret, ligesom genbrug i sin smukkeste form som “old news” skaber værdi.

I YouTube sammenhæng er story telling og opbygning af eget univers drivkraften.

 

…og adundas kommunikation
Vi hjælper dig med planlægning af kommunikationsindsats og marketing i bred forstand, online såvel som offline.

Med baggrund fra reklamebureau og mærkevareindustrien guider vi dig igennem de forskellige elementer og faser.

I dag er det både lettere og sværere end nogensinde at få kontakt til målgruppen.

Lettere, fordi de digitale fangarme er enkle, præcise og effektive at bruge. Sværere, fordi støjen og konkurrerende aktiviteter er steget til gigantiske højder.

Traditionel kommunikation er i dag i stigende omfang erstattet af digital markedsføring – indsatser på sociale medier, søgemaskineoptimering, digital annoncering og -format – men kravene er ikke blevet mindre. Præcise budskaber og fokus på de relevante målgrupper og segmenter er mere kritiske beslutninger.

Det er derfor vigtigere end nogensinde at være klar i sin kommunikation.

Det rette budskab i det rette medie på rette tidspunkt.