Automatiserede nyhedsbreve
Hvor lang tid skal det egentlig tage at opsætte et nyhedsbrev? Eller rettere, kan der ikke genbruges indhold fra andre kilder, webside indlæg, billeder, links og nyheder…
Svaret er selvfølgelig JA! Med automatiserede nyhedsbreve
Det er en indlysende tanke at hente og genbruge allerede udgivet materiale. Og istedet for at starte forfra med nyhedsbreve hver gang, så arbejde videre med dette indhold. I en editor, der automatisk henter alt nyt materiale.
Automatisering af indhold. Svaret til MailChimp hedder ChimpBuilder og er et lille nyttigt program, udviklet præcist med formålet at automatisere arbejdet med nyhedsbreve.
Forskellen fra selve MailChimp er, at i stedet for at trække tomme blokke over i din nyhedsbrev skabelon, så henter du (eller systemet automatisk) indholdselementer, med billeder, overskrifter og links fra din hjemmeside, web shop eller banner-system; automatiserede nyhedsbreve
Systemet beskærer og tilpasser automatisk dine billeder fra din hjemmeside, blog eller shop, uanset system – du slipper for at tænke på design og formatering, da det automatisk tilpasses det layout som vi sammen fastsætter. Jeg har også lavet integrationer, hvor der placerers grafik oven på billedet. Måske du ønsker en kategori, rabat eller anden form for grafik til at blive placeret oven på billedet, helt automatisk.
Overskrifter og tekst hentes og beskæres automatisk i længden, hvis nødvendigt. Samtidig har du mulighed for selv at redigere i teksterne, hvis du ønsker at ændre lidt.
Når du er klar til at sende, så uploader systemet automatisk nyhedsbrevet og billeder til MailChimp og opretter en kampagne.
Fra MailChimp kan du så udsende med det samme, eller vælge dato/tid for udsendelse. Dine billeder bliver ved overførsel til MailChimp optimeret med et trejdeparts værktøj, for bedst muligt forhold mellem filstørrelse og kvalitet. Ofte kan der spares 60-70% på filstørrelsen, uden at det kan ses. Det gør at dit nyhederbrev fylder mindre og hentes hurtigere.
Og så er det værd at nævne, at med Chimpbuilder kan der kodes et mere avanceret email design, end med MailChimps egne skabeloner.
Samtidig kan størrelsen på HTML emailen reduceres, ved at kode en email skabelon direkte til jeres behov. Den gyldne regel er at holde sig under 103 KB i HTML koden (billeder indregnes ikke her), fordi Gmail klipper emails som er over. Det kan resulterer i at email ser underlig ud i Gmail, fordi de har skåret kode væk, samt sure kunder, der ikke kan se afmeld nyhedsbrev link i bunden af mailen.
Herudover kan nyhedsbreve automatiseres, så kunder f.eks. bliver mødt af et forløb af velkomstmails, mails baseret på køb, mails baseret på kundens adfærd på din hjemmeside.
Mulighederne er mange og fælles tager de frem for alt besvær & de talrige, manuelle operationer ud af kontakten med nye og eksisterende medlemmer, abonnenter eller kunder…
Kontakt os, hvis du vil vide mere om automatiserede nyhedsbreve.