adundas om adundas

ad undas er latin, og betyder til bølgen….i betydningen til grunde.

Det er jo et pudsigt navn at vælge med formlet at støtte medier med bæredygtig udvikling – forretningsmæssigt såvel som klimamæssigt.

Men der venter store udfordringer forude og forretningsdelen går hånd-i-hånd med klimadelen. Uden økonomi, ingen perspektiver i indsatser på klimafronten.

Og i så fald er navnet desværre velvalgt. Og problemstillingen dualistisk.

Men det er ambitionen for projektet at få flest mulige til at ride på bølgen – i betydningen drage fordel af omstændighederne. På Hawaii hedder dette princip kanalu som vi vælger at være inspiration til adundas.

adundas fokus er på at skabe mest mulig værdi for investeringer i bred forstand. Det gælder også klimaindsatsen, hvor vi opererer med det til lejligheden opfunde begreb KLIMA ROI. Altså hvordan skaber vi mest gavn af de allokerede midler.

Det andet ben, den forretningsmæssige side, handler om at udvikle særligt den digitale del af forretningen hensigtsmæssigt. For det digitale landskab rummer utallige, nyttige værktøjer og genveje. Ofte gratis eller latterligt billige…

Der er med andre ord masser af muligheder for at drage fordel af digitaliseringen. Straks vanskeligere bliver at skabe en forretning herpå. Eller kommunikere til målgruppen med meningsfulde budskaber.

uden trend eller teknologi begejstring

Baggrunden for adundas er en årrække med rådgivning på brugernes præmisser, og med respekt for det forretningsmæssige budget. Derfor er det et særligt mål at undgå overinvestering i ny teknologi og nye metoder – med blot holde opgaven at finde den rette løsning til den bedste pris.

Fokus for arbejdet med klimaindsatser og bæredygtig mediedrift er udviklet over de tilgængelige værktøjer fra bla. SDG Compass men tilpasset medieindustriens virkelighed og med ambitionen at vidensdele erfaringer i udgiveres værdikæder.

Fokus for de digitale tjenester er gennemprøvede løsninger og kendte platforme.

Fokus for kommunikation og kampagner er enkelthed, gennemslagskraft og holdbarhed – kombineret med klare identitestsskabende visuelle og grafiske udtryk.

adundas teamet

Henrik Thøgersen…rådgiver om kommunikation, salg, IT/web setup, altid med fødderne solidt plantet i jysk muld, praktisk og konkret med tanke for ressourcer, forbrug og resultater

Katrine Sommerlund…visuel rådgivning om identitet, farver og former, med en håndskrift så unik, at det er et selvstændigt produkt og et aldrig svigtende blik for stil, design, farver og former. Helt usædvanligt for branchen arbejder Katrine helst på papir med tusch, blæk og farver….

adundas partner på den grafiske produktion, web-, video- og fotoopgaver er vores søsterselskab, Sydkysten Marketing

Herudover arbejder adundas sammen med et netværk af partnere indenfor IT/udvikling af web, e-butik, nyhedsbreve og databaser til medlems-, abonnent- eller kundesystemer.

Særskilt Marketing Copenhagen der er vores primære ressource indenfor arbejdet med sociale medier i bred forstand.